17 روش و تکنیک کاربردی برای افزایش فروش و جذب مشتری

به دلیل وجود بازارهای رقابتی در بین کسب و کار ها، باید با انواع روش های افزایش فروش و جذب کردن مشتری آشنا باشید. زیرا از لازمه های موفقیت در کسب و کار شماست. فروشندگی به خودی خود یک علم است که باید با تکنیک های جدید به روز شود. تفاوتی ندارد که کسب و کار شما در چه زمینه ای است در هر حال روشی که در گذشته جواب می‌داده امروزه به اندازه کافی پاسخگو نیست. برای حفظ کردن موقعیت خودتان در بازار به جای انجام دادن آزمون و خطا به دنبال یادگیری باشید. چرا که در یک مدت کوتاه رقبای شما ظاهر می شوند و محصولات مشابه شما را وارد بازار می‌کنند و بازار را در دست خود می گیرند.

راه های افزایش فروش و جذب مشتری

برای خیلی از افراد بازاریابی کردن و تبلیغات کار مشکلی است و این افراد نمی دانند از چه راهی می توانند نتیجه بهتر را دریافت کنند. دقت داشته باشید که شما با جذب کردن مشتری می‌توانید افزایش فروش داشته باشید پس برای بالا بردن درآمد باید بتوانید مشتری های وفادار جذب کنید. در ادامه ما به شما راه هایی را برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر معرفی خواهیم کرد.

راه های افزایش فروش و جذب مشتری

افزایش فروش با استفاده از کش بک

یکی از روش هایی که باعث جذب مشتری و در نهایت افزایش فروش در کسب و کار شما می شود استفاده از پلتفرم کش بک است که روش پاداش نقدی خرید را پیش گرفته است. با استفاده از این پلتفرم مشتریان می توانند به ازای هر خریدی که انجام می‌ دهند، درصدی از مبلغ پرداختی خود را به شکل پول نقد یا اعتبار در کیف پول دیجیتال خودشان دریافت کنند.

افزایش فروش با تحقیق درباره مشتریان

برای داشتن یک فروش موفق در مرحله اول شما باید مشتریانتان را بشناسید. شما باید از قبل، همه چیزهایی که باعث رسیدن شما به هدف می شود را شناسایی کنید.

فروش برند شخصی خودتان

محصولات و خدماتی که قصد فروش آن ها را دارید باید حامل ایمان هم باشند. درباره این موضوع می‌توان گفت که شما قبل از فروش محصول به دیگران آن محصول را به خودتان بفروشید. اگر شما در محصول و یا خدماتی که به دیگران می فروشید ایمان کامل داشته باشید میتوانید به شکل بهتری این ایمان را در مشتری هم ایجاد کنید و بنابراین افزایش فروش داشته باشید.

افزایش فروش با مشخص کردن اهداف فروش

شما باید بازاری که در آن فعالیت می کنید را به خوبی درک کنید. برای اینکار باید جواب یک دسته از پرسش های اساسی را بدانید.

  • مزیت کار شما نسبت به رقبا چیست؟
  • نحوه نزدیک شدن به بازار هدفتان به چه شکل است؟
  • میزان هزینه ای که باید به شما پرداخت شود چقدر است؟
  • چه کسانی نیازمند خدمات شما هستند؟
  • چه خواسته هایی از شما دارند؟

اگر شما قادر به پاسخگویی به سؤالات بالا نیستید باید برای روشن سازی پاسخ های آن ها وقت بگذارید. شما باید بدانید چه محصولی را به چه کسانی و با چه هدفی می فروشید. همچنین برای فروش محصولات خود باید عددها و ارقامی را تعیین کنید که طبق آن ها جلو بروید.

افزایش فروش با جزئی تر کردن اهداف

شما می توانید سود هر فروش یا فروش ماهانه خود را پیش بینی کنید. داشتن اهداف مشخص باعث متمرکز شدن ذهن شما و هدفمند کردن فعالیت های شما می شود. به خودی خود این موضوع در طولانی مدت باعث افزایش فروش می شود.

برای هر ماه یک برنامه ریزی داشته باشید:

مثلاً تعیین کنید در هر ماه چقدر فروش داشته باشید، چه برنامه‌ ای برای پاسخگویی به خریداران دارید، روی کدام محصول تمرکز بیشتری دارید، برای هر محصول می‌خواهید چه میزان فروش داشته باشید.

خدمات دادن به مشتری، استحکام کسب و کارها

یکی از مهمترین بخش هایی که یک کسب و کار پویا می‌تواند داشته باشد خدمات مشتریان است. شما با ایجاد کردن قسمت خدمات مشتریان علاوه بر این که می توانید محصولات و خدمات خود را به آن ها معرفی کنید، می توانید انتقادات و پیشنهادات مشتری ها را دریافت کنید و ایراداتی که به کسب و کار شما وارد است را برطرف کنید. شما تنها با راضی نگه داشتن مشتری  می‌ توانید افزایش فروش داشته باشید.

افزایش فروش با راه های پرداخت بیشتر

وجود راه های پرداخت بیشتر خرید مشتری را راحت تر می کند و برای شما افزایش فروش را به دنبال دارد. اگر به زندگی روزمره نگاه کنید میبینید که خودتان هم تمایل به خرید خیلی از کالاها به صورت اینترنتی دارید، تا هزینه اش را درب منزل با کارت بانکی پرداخت کنید. تا حد امکان راه های پرداخت مختلفی را برای مشتریان قرار دهید. که یکی از بهترین راه ها استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی معتبر ماننذ زرین پال است.

چه عواملی باعث افزایش فروش میشود

افزایش فروش با ارزش آفرینی

مشتری ها حاضرند همیشه بهای محصولات و خدمات شما را بپردازند زمانی که احساس کنند این محصول یا خدمات ارزشش را دارد. به این منظور شما از مشتری های فعلی خود می توانید کمک بگیرید. از آن ها بخواهید نظرات خود را در مورد محصولات شما با دیگران به اشتراک بگذارند. این را به خاطر بسپارید که مردم به توصیه دیگران بیشتر اطمینان می کنند تا حرف هایی که خودتان نسبت به محصولات خودتان می زنید.

افزایش فروش با به چالش کشیدن مشتری

یکی از مواردی که می‌تواند به افزایش فروش شما کمک کند مشکل گشا بودن است. یک فروشنده حرفه ای زمانی که با یک مشتری مردد، در خرید یک محصول برخورد می کند با طرح کردن پرسش های متفاوت و البته قدرتمند مشتری را به چالش می کشد و او را برای خرید محصول ترغیب می کند.

داشتن صداقت، کلید افزایش فروش

شما باید برای حرف های مشتری گوش شنوا باشید. باید به مشتری بفهمانید که هدف شما تنها فروختن محصول نیست. پس باید با مشتری یک رابطه خوب و مؤثر برقرار کنید رابطه ای که هر دو نفر از آن سود ببرند.

افزایش فروش با خاطره سازی

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده که یک تجربه خرید خوب به عنوان راهی برای افزایش فروش تلقی می شود. زمانی که یک مشتری تجربه خرید خوبی را از شما به ذهن بسپارد یک مزیت رقابتی عالی برای شما محسوب می‌ شود.

افزایش فروش با مشتریان وفادار

این که شما با مشتری رابطه خوبی را برقرار کنید و مشتری را راضی نگه دارید خیلی خوب است، اما کافی نیست! در دنیای رقابتی امروز مشتری ها می توانند به سرعت با مجموعه‌ های بزرگ دیگری از فروشندگان آشنا شوند و خدمات مورد نیاز خود را به دست آورند. در این شرایط شما باید به دنبال وفاداری مشتریان باشید. به این منظور می توانید از باشگاه مشتریان استفاده کنید. برای اینکه بدانید آیا توانسته اید مشتریانتان را به خود وفادار کنید یا خیر باید از آن ها بخواهید به چند پرسش پاسخ دهند:

  • آیا مجدد از فروشگاه ما خرید می کنید؟
  • آیا تمایل به معرفی ما به دیگران دارید؟

اگر از این دو سوال جواب های مثبتی دریافت کردید یعنی در روند وفادارسازی مشتریان خوب عمل کرده اید. قطعا شما با داشتن چنین مشتری‌ های وفاداری افزایش فروش را تجربه خواهید کرد.

افزایش فروش با معرفی حرفه‌ای کسب و کارتان

استفاده کردن از محصولات یا خدمات شما بدون یک معرفی جذاب توجه کسی را به خود جلب نمی کند. شما باید ارزش کسب و کار خود را به شکل وسوسه انگیزی برای مشتری ارائه کنید تا مشتری نسبت به خدمات و محصولات شما احساس نیاز کند. با انجام دادن این روش به طور چشمگیری افزایش فروش را مشاهده کنید.

افزایش فروش با آنالیز مشتری و خریدهایشان

یک لیست از مشتریان یک سال گذشته تهیه کنید و ببینید چه افرادی به طور مکرر از شما خرید کرده اند، و چه افرادی تا به حال از شما خرید نکرده اند. یا مشتریانی که کمترین میزان خرید از شما را داشتند چه محصولی را خریداری کردند یا چه خدماتی از شما گرفتند.

افزایش فروش با پیشنهادات جذاب

یکی دیگر از راه‌ های افزایش فروش، دادن پیشنهاد هایی است که مشتری نتواند آن ها را رد کند. توجه کنید که از این پیشنهاد ها در بازه کوتاه مدت استفاده کنید تا بتواند اثر گذاری مناسبی به وجود آورد.

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش‌ فروش به وسیله همکاری با سایر کسب و کارها

یکی از راه‌ های افزایش فروش که هم در فضای آنلاین و هم در فضای آفلاین قابلیت تأثیرگذاری دارد، تشکیل رابطه با آن دسته از کسب و کارها است که با شما منافع مشترکی دارند. شما با این کار هم می‌توانید سود بیشتری دریافت کنید هم به مشتریان جدیدی متصل می شوید.

افزایش‌ فروش به وسیله همکاری با سایر کسب و کارها

یکی از راه‌ های افزایش فروش که هم در فضای آنلاین و هم در فضای آفلاین قابلیت تأثیرگذاری دارد، تشکیل رابطه با آن دسته از کسب و کارها است که با شما منافع مشترکی دارند. شما با این کار هم می‌توانید سود بیشتری دریافت کنید هم به مشتریان جدیدی متصل می شوید.

آنالیز رقبا مساوی با افزایش فروش

شما با بررسی کردن فعالیت‌ رقبای خود می توانید فرصت های جدیدی را به دست آورید. شناخت پیدا کردن روی نقاط ضعف و نقاط قوت رقبا تاثیرات مستقیمی روی کسب و کار شما دارد. شما باید از نقاط قوت رقبا برای افزایش فروش محصولات تان استفاده کنید و از نقاط ضعف رقیب درس عبرت بگیرید.

نتیجه

با توجه به فضای رقابتی که در جامعه موجود است همواره تبلیغ های متفاوتی از سوی کسب و کارهای مختلف صورت می‌گیرد. بنابراین استفاده از یک استراتژی مناسب برای افزایش فروش امری بسیار مهم تلقی می شود. یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش استفاده از کش بک است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.