چگونه با تخفیف محصولات فروشگاه اینترنتی فروش بیشتری داشته باشیم؟

در حال حاضر با پیشرفت کردن تکنولوژی بیشتر از ۹۰ درصد مردم به طور مستقیم به اینترنت دسترسی دارند. به همین دلیل خیلی از افراد می‌خواهند با استفاده از این موقعیتی که برایشان پیش آمده یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند و بتوانند فروش آنلاین موفقی داشته باشند. در این راه خیلی از افراد شکست می‌خورند ولی کسانی که استراتژی‌‌های مناسب را به کار می‌گیرند به سود‌های کلان دست می‌یابند. یکی از این استراتژی‌ها استفاده کردن از تخفیف محصولات است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

تخفیف فروش

در زمان و مکان مناسب تخفیف گذاری کنید

یک تخفیف گذاری به منظور افزایش فروش باید در یک زمان و مکان مناسب، به افراد مناسب ارائه شود. قبل از تخفیف گذاری باید محصولات خود را بررسی کنید. شما باید هدف خودتان را از تخفیف گذاری روشن کنید. باید بدانید تخفیف گذاری برای خالی کردن انبار از محصولات قدیمی است یا می‌خواهید افزایش فروش داشته باشید.

هدف از تخفیف محصولات چیست؟

باید بدانید اگر تخفیف محصولات را فقط برای افزایش فروش کسب و کار خود در نظر گرفته اید هیچ ثمری برای شما نخواهد داشت. پس قبل از اعمال تخفیف محصولات به طور دقیق هدف خود را مشخص کنید.

اول تقسیم بندی مشتریان سپس تخفیف محصولات

شما نمی‌توانید همه مشتری‌ها را با یکدیگر مساوی فرض کنید. هر مشتری جایگاه خاصی برای یک کسب و کار دارد. پس اعمال کردن تخفیف محصولات برای همه مشتری‌ها نباید یکسان باشد. قطعاً تخفیفی که شما به مشتری وفادار خود می‌دهید با تخفیفی که برای مشتریان عادی لحاظ می‌کنید باید متفاوت باشد.

افزایش شهرت با تخفیف محصولات

شما با استفاده از استراتژی تخفیف محصولات می‌توانید مشتریان زیادی را به کسب و کار خود وارد کنید. به این ترتیب برند یا کمپانی شما مشهور تر از قبل می‌شود. پس شما با تخفیف محصولات فقط افزایش فروش آن‌ها را نخواهید داشت، بلکه با تخفیف گذاری می‌توانید شهرت بیشتری نیز کسب کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت کش بک و تخفیف چیست؟

ارائه تخفیف محصولات به شکل جذاب

همان طور که به آن اشاره کردیم شما برای یک تخفیف گذاری باید نوع تخفیف، مقدار و زمان آن را تعیین کنید. یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه کنید نحوه بیان و ارائه تخفیف است. بعضی از کسب و کار‌ها و کمپانی‌‌ها تخفیف محصولات خود را به گونه‌‌ای مطرح می‌کنند که افراد مجذوب تبلیغات آن‌ها شده و ترغیب می‌شوند به خرید کردن از آن کسب و کار.

ایده‌های تخفیف گذاری روی محصولات برای افزایش فروش

می خواهیم در مورد راهکار‌های تخفیف گذاری روی محصولات برای افزایش فروش صحبت کنیم. شک نکنید ایده هایی که به شما معرفی می‌کنیم قبلاً مورد آزمایش قرار گرفته اند. شما با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید می‌توانید ایده‌های مختلف را استفاده کنید.

هدف از تخفیف محصولات چیست؟

هدف قرار دادن بازدید کننده‌های جدید

باید به این نکته توجه کنید که بسیاری از بازدید کننده‌های وب سایت اینترنتی شما هنوز برای خرید کردن و پرداختن هزینه به طور کامل آماده نیستند. ممکن است شما در این زمان برای افزایش فروش به تخفیف محصولات فکر کنید. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام ندهید زیرا اصلاً بازخورد مناسبی دریافت نخواهید کرد. در این زمان شما می‌توانید از قابلیت پاپ آپ استفاده کنید. باین قابلیت می‌توانید ذهن مخاطب را برای خرید کردن آماده کنید و به طور کلی با مشتری ارتباط بیشتری برقرار کنید.

توجه به بازدید کننده‌های قبلی

بازدید کنندگان بازگشتی آن دسته از بازدید کنندگان هستند که برای بار دوم و یا بیشتر به سایت شما مراجعه می‌کنند. و شما باید توجه کنید اعلان‌های پاپ آپی که در مورد قبلی به آن اشاره کردیم برای این افراد یعنی بازدید کنندگان قدیمی شما نشان داده نشوند. به این منظور می‌توانید از طریق اطلاعات یا همان کوکی‌های مرورگر تان کاری کنید که این پاپ آپ‌ها فقط برای ورودی‌های جدید شما نشان داده شوند.

شخصی سازی تخفیف محصولات

شما باید تخفیف محصولات خود را به گونه‌ای ارائه کنید که هر بازدید کننده یا مشتری در زمان مواجه شدن با با آن احساس کند این تخفیف ویژه او نمایش داده شده است.

داشتن دلیل مناسب برای تخفیف محصولات

طبق گفته رابرت سیالدینی همه انسان‌ها برای کار هایی که انجام می‌دهند دوست دارند دلایل مشخصی داشته باشند. به این منظور شما باید بدانید هدفتان از تخفیف محصولات و ارائه کد تخفیف چیست.

اگر دلیل تان قانع کننده و قابل قبول باشد، می‌توانید بازدید کننده‌ها را به مشتری‌های خود تبدیل کنید. برای مثال شما می‌توانید به بهانه‌ای مثل، یک سالگی فروشگاه خودتان تخفیفاتی را برای مشتری‌‌ها ارائه کنید.

در نظر گرفتن پاداش برای مشتریان وفادار

یکی از بهترین روش‌ها برای گرفتن رضایت و حفظ کردن مشتری فعلی ارائه کردن پاداش است. مثلاً برای نمونه شما می‌توانید برای مشتری‌های وفادار تان به ازای هر ۲۰۰ هزار تومان خرید ۲۰ هزار تومان تخفیف برای او در نظر بگیرید.

یک تخفیف جذاب

اگر هدف شما از تخفیف محصولات برای مشتری‌های وفادار قدردانی کردن از آن‌ها است، می‌توانید هزینه ارسال کالا را برای آن‌ها به شکل رایگان قرار دهید. با این کار شما به شکل منحصر به‌ فردی توانسته‌ اید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید.

اهمیت تخفیف محصولات به شکل مناسبتی

شما می‌توانید از نمونه‌های زیر برای تخفیف محصولات خودتان به شکل مناسبتی استفاده کنید:

از تخفیفات ۲۰ درصدی تابستان غافل نشوید، تخفیفات به مناسبت آخرین جمعه سال، تخفیف ۴۰ درصدی به مناسبت حراج آخر فصل و یا بزرگترین حراج تاریخ. شما همچنین می‌توانید به مناسبت‌های مختلف دیگر مثل عید‌ها و تعطیلی‌ها و یا آخر فصل‌ها تخفیفات دیگری نیز ایجاد کنید.

منتقل کردن حس عجله و اضطرار در تخفیف محصولات

طبق گفته جک بیرهم: اگر فرصت‌ها انسان را محدود کنند انسان طبیعتاً آزادی عمل خودش را از دست خواهد داد. با این وجود اگر انتخاب‌های ما محدود شوند ما تلاش می‌کنیم تا برای حفظ این آزادی کوشا باشیم. شما با استفاده کردن از این نکته و داشتن یک استراتژی مناسب می‌توانید افزایش فروش محصولات خود را در وب سایت تان ایجاد کنید. برای نمونه می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

اگر با لینکی که در پایین سایت قرار داده شده است، این محصول را خریداری کنید می‌توانید از ۳۰ درصد تخفیف برخوردار شوید، تا تخفیف ویژه فقط ۱۶ روز باقی است و یا با نزدیک شدن به ماه مهر و بازگشایی مدارس می‌توانید بگویید عجله کنید فقط کوله پشتی عروسکی موجود است.

ایده‌های تخفیف گذاری روی محصولات برای افزایش فروش

راز تخفیف محصولات برای افزایش فروش

باید به اندازه کافی دقت کنید تا تخفیفاتی که برای مشتریان ارائه می‌کنید منطقی و معقول باشند. اگر بدون مقدمه و به شکل یکهو تخفیفات زیادی را اعمال کنید مشتری تصور می‌کند که محصولات و خدمات شما حتماً دارای یک عیب و نقص و بی کیفیتی هستند و شما قصد دارید از شر آن‌ها خلاص شوید.به این ترتیب با این کار علاوه بر اینکه فروش شما زیاد نمی‌شود کاهش فروش زیادی هم خواهید داشت.

خرید بیشتر تخفیف بیشتر

همانطور که شما با سایت‌های اینترنتی آشنا هستید و از آن‌ها خرید کرده اید، می‌دانید اگر یک فرد کالایی را به سبد خرید خود اضافه کند، محصولاتی که با آن کالا مرتبط هستند برای وی نمایش داده می‌شود. شما با استفاده کردن از این تکنیک می‌توانید بیش فروشی کنید. همچنین می‌توانید به ازای هر خرید مشتری با مبلغ مشخص تخفیفی برای آن در نظر بگیرید. مثلا افرادی که بالای ۴۰۰ هزار تومان خرید می‌کنند از تخفیف ۴۰ درصدی برخوردار می‌شوند.

در نظر گرفتن تخفیفات خاص

یکی از بهترین استراتژی‌ها برای حفظ کردن مشتریان ایجاد اشتراک است. برای این منظور می‌توانید از همه مشتریان بخواهید در باشگاه مشتریان شما عضو شوند. آن‌ها را مطمئن کنید که با عضویت در باشگاه مشتریان شما از مزایای زیادی برخوردار می‌شوند. عضویت در باشگاه مشتریان با توجه به استراتژی که شما انتخاب می‌کنید می‌تواند هم پولی و هم رایگان باشد.

ایجاد تنوع در تخفیف محصولات

در فروشگاه شما حتماً محصولات و کالا هایی هستند که با استقبال خوبی مواجه نمی‌شوند و در انبار می‌مانند. مثلاً یک فروشگاه شلوار را در نظر بگیرید؛ در این فروشگاه شلوار جین آبی فروش خوبی دارد اما در مقابل شلوار کتان قهوه‌ای مدت زیادی است که مشتری نداشته است. شما می‌توانید یک تخفیف به این صورت ارائه کنید، که مشتریان با خریدن هر دو عدد شلوار جین آبی می‌توانند یک عدد شلوار کتان قهوه‌ای دریافت کنند. به این صورت شما علاوه بر اینکه افزایش فروش داشتید، محصولاتی که در انبار تان مانده بود را نیز فروخته اید.

مزایا و معایب تخفیف محصولات

مزایا و معایب تخفیف محصولات

با توجه به ایده هایی که برای پیاده سازی تخفیف محصولات عنوان کردیم، شما باید تخفیف مناسب خود را انتخاب کنید. با این وجود تخفیف یکی از راه‌های عالی برای افزایش فروش است به شرط اینکه قواعد آن را بلد باشید.

نگاه کلی

برای افزایش فروش در فروشگاه‌های اینترنتی استراتژی‌های متفاوتی وجود دارد. شما می‌توانید از کش بک برای افزایش فروش استفاده کنید. به این منظور می‌توانید به سایتی که در متن ذکر شده مراجعه کنید. یکی دیگر از تکنیک‌ها استفاده از تخفیف محصولات است که به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد که در متن به آن پرداختیم.بسیاری از مردم کش بک را با تخفیف یکی می دانند. اما این دو تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. کش بک و تخفیف فقط در افزایش درآمد مشتری نقطه اشتراک دارند. کش بک انواع متفاوتی دارد و به طور کلی این انواع با روش های تخفیف متفاوت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.